Saturday, October 2, 2010


Sorang ibu sambil sebaknya tidak tertahan.. Aku pun sebak dan bertakung air mata mendengarnya diberita TV 3 jam 8.00 malam tadi.

" mak tak mau... mak tak mau... walaupun mak miskin begini mak tak mau duit haram, duit judi.. mak tak tau... mak tak mau.... depa sanggup tipu mak... tak apalah..." ketika beramai-ramai memulangkan duit sumbangan kominis DAPig RM 100 kepada pihak yang menganjur pertemuan itu.

Inilah DAPig, mereka sanggup buat apa saja untuk raih undi. Hari ini menipu duit sumbangan dari judi lain kali mungkin bagi makan daging babi pula. DApig anti Islam. Apa yang orang Islam tidak boleh itulah mereka cuba langgar. Inilah kawan Anwar dan Nik Aziz. Walau pun begitu mereka tetap bela konon duit itu sudah diasingkan. Betullah asing... asing dari yang banyak disumbangkan oleh syarikat lumba kuda tu !. Tapi masih duit itu !.

Kami dengar cerita ramai dikalangan orang PAS dan PKR yang dapat duit itu tak pulang dah ! sebab mereka boleh pusing ikut nas lain ! betul ke tak betul wallahu Alam. Agaknya betul sebab mereka pandai pusing berdasarkan akal yang haram jadi halal kah..kah..kah.. huhuhu....kehkehkeh.... MashaAllah.

No comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails